środa, 19 października 2011

Z rodziną trzeba się liczyć

Komisja Nadzoru Finansowego uruchomiła wczoraj stronę internetową rodzinaliczy.pl. Podobno ma za zadanie uświadamiać młodych ludzi - zwłaszcza tych co niedawno założyli własne rodziny (czyli takich jak ja :) na temat potrzeby odpowiedzialnego zarządzania finansami osobistymi. Witryna zawiera trochę informacji z dziedziny bankowości - np. wyjaśnienie czym są lokaty bankowe, podatek od zysków kapitałowych, jak funkcjonują karty kredytowe.

Inny artykuł zachęca do analizowania domowego budżetu. Na stronie znajdują się także dwadzieścia cztery filmiki nt. mechanizmów rynkowych (jak dla mnie okropnie one nudne), kalkulatory kredytów i wydatków rodzinnych.

Jak dla mnie strona jest bardzo słaba treściowo. Jedyną nowością, jakiej się dowiedziałem, jest wyjaśnienie istoty i mechanizmu działania polisy posagowej.

Podsumowując, na stronie rodzinaliczy.pl (która zapewne została sfinansowana ze środków NBP) nie widzę nic interesującego dla siebie. Uważam że na takiej stronie powinny znaleźć się informacje nt. rządowego programu "Rodzina na swoim". Brakuje też informacji o ulgach na dzieci, zapomogach (np. popularne becikowe) i zasiłkach rodzinnych - przecież z założenia to strona dla młodych rodziców. Jak dla mnie strona jest słabiutka, ale może ktoś, kto nie ma umiejętności racjonalnego posługiwania się pieniędzmi, znajdzie tu coś ciekawego dla siebie?

1 komentarz:

  1. Na razie jeszcze mi się ta strona KNFu nie przyda, ale dodam ją sobie do zakładek na przyszłość ;)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.